Thursday 14 June 2012

Arau's Friends. And I truely Miss Them!

Assalamualaikum

Ok sebelum ni aku dah cerita sikit pasal kawan kawan yang agak rapat dengan aku time sekolah dulu. Walaupun tak banyak kawan tapi aku bersyukur kerana Allah menghadirkan mereka dalam kehidupan aku. Korang boleh rujuk ke entry ni: My Best Friends. Perhaps Dorang lah yang melengkapkan perjalanan hidup aku. Naik turun aku lalui dengan tabah. Cewaah. Panjang pulak kan mukadimah hari ni. Korang mesti bosan kan. Jangan bosan, sebab dalam Islam tak ada istilah BOSAN. Paham. Ok aku pun masih cuba menyesuaikan diri dalam memperbetulkan diri nie. 

Firstly, ewah macam nak buat essay English pulak kan. HAHA. Sila jangan gelak. Ok straight to the point, entry kali ni aku nak cerita sambungan kepada entry yang sebelum ni. Kan aku dah janji yang aku nak cerita pasal kawan kawan aku kat Universiti pulak. Jpm kita TERJAH. 

time nie kiteorang pergi Gua Kelam yolls. sila jeles!


Dari kiri : Chai, Mahdi dan Syahir!


Ok. Kita start dari awal la yea. Macam mana aku boleh terkenal sampai orang beratur nak mintak sign aku. Kau hade? Antara 3 orang ni korang rasa yang mana aku kenal dulu? Mana? Yang baju kelabu? Ish kalau nak tau dia la antara 3 ni yang aku kenal last sekali. Bajet kau Syahir kau popular la! Huh. Sombong nak mamPuttttt Emo pulak. HAHA. Dalam 3 orang ni aku start kenal yang baju oren tu. Alah si Mahdi Kori tu. Lepas tu baru aku kenal dengan si Chai ni. Last sekali baru la si artis yang suam suam suku macam air kopi nak basi, si Syahir.



Macam mana boleh rapat dengan dorang semua? Si Mahdi dan Chai aku start rapat dari semester 1 lagi. Kebetulan aku satu kelas dengan dorang so dorang la yang aku rapat pon budak laki. Dulu dulu time first first kenal perangai ya ampun sopan nak mampusssss. Kerat jari bagi ikan sebelah makan pun aku tak sanggup. Sekarang kalau hantu langsuir, pontianak mahupun yang sejagat dengan mereka semua jumpa si Mahdi dan Chai ni, aku rasa keturunan hantu hantu nie akan lari bertempiaran sambil mengangkat kain di jemuran. HAHA. Bayangkan langsuir lari sambil angkat kain? Mesti Tok Imam pun duk usya dua tiga kali. HAHA. Ok merapu. Manakala si Syahir ni aku start rapat dengan dia akhir semester 1 sebab dia yang jadi tok guru akaun aku. 


Hari berganti hari, bulan sabit bertemu bulan purnama, siang menjadi malam, tahun hijrah mengejar tahun masihi persahabatan yang terbina berterusan. Dari lawan menjadi kawan, dari pakwe menjadi suami *motif sangat kan* aku makin rapat dengan dorang. Semester 1 berganti semester 2, dari semester 2 batton diserahkan kepada semester 3 begitu lah seterusnya sehinggakan semester 6. Ok cukup la tu tak larat aku nak berkias bagai. Kalau dapat tukar result bahasa melayu aku tak pa la jugak kan. Huh benci Mak Jemah. 


Kekadang hubungan kita (gaya macam orang tengah couple, puiiii) orang pun ada pasang surut. Macam air laut. Bila mulut berbicara, touching menacing amalan biasa. Kan.? Alah jangan kata tak pernah la der! Macam tu jugak la aku. OK aku nak lupakan bab bab yang sedih lagi memeritkan nie.


Di pendekkan cerita, banyak jugak la yang aku lalui dengan dorang semua. Aku ingat lagi sem 1 aku, Mahdi dan Chai pergi Alor Setar naik teksi time bulan puasa. Ni semua angkara si Mahdi. Mula mula memang kami plan nak pergi shopping tapi dekat area Kangar je la. Jalan punya jalan tak sedar yang waktu dah nak dekat malam. HAHA Time tu aku memang dah mencarut barut istifar dalam hati. Yea la takut la kalau kalau tak sempat nak balik tepat sebelum pukul 11. Tapi nasib kami sempat balik before pukul 11. Kalau tak memang hari itu dalam sejarah la aku tidur merempat kat tepi longkang.


Pastu apa lagi erk. Sem 2 aku baik sikit. Tak pergi mana mana. HAHA. Sem 3 dan 4 pulak, kami empat orang dah pandai pergi Alor Setar naik kereta sewa. Kepalanya si Syahir. Dia yang jadi tukang driver kami semua. Ok aku tak boleh nak cerita detail sebab banyak sanggat yang aku nak cerita. So i'm just put litle description for every story. watever! Sem 5 kami semua tak jumpa sebab buat praktikal dan last sekali sem 6 yang paling aku suka. 


Time Sem 6 aku, Mahdi dan Syahir mula mula plan nak duduk kat luar sebab first first kami pelajar sem akhir tak dapat duduk hostel. Argghhh. So cari la aku dan Mahdi. Sakan kot sanggup pi balik Arau semata mata nak cari rumah sewa. Ok sila simpati dengan aku. HAHA. Lagipun dalam hati konon nak berdikari bagai dan teringin nak rasa duduk luar, sem 6 weeii. Malu la still duduk kat Hostel lagi. Puiii. Tapi semua tu tak jadi sebab kami dapat duduk dalam last sekali. Mak Jemah nak habaq hangpa semua yang rumah kami nak sewa tu macam rumah usang. HAHA. First time aku dan Mahdi datang, aku tak tidur umah tu. Sanggup aku ngan Mahdi tumpang tidur kat HOSTEL. HAHA. Esok tu terus aku request kat Syahir suruh dia aplly Hostel sebab dia sorang je tak dapat hostel. Sapa suruh tak apply. HAHA. Macam macam la pengalaman yang bagi aku lucu dan lawak bila di fikir fikirkan balik. 


Sem 6 jugak la, for the first time aku and the geng berjinak jinak dengan burung merpati tempat karaoke. Huh tak boleh buat calon menantu depa nie. HAHA. Dan sem 6 jugak la kami semua pulun dok main badminton tak ingat test, quiz watsoever. Serius macam hilang akal dah dok gian main badminton. And the champion mestilah bukan aku. HAHA. Aku tak pandai pun main badminton. Pastu kami pergi Gua Kelam, Wang Kelian (sempadan Thai) and tak sah la kalau tak pergi Padang Besar kan. Itu kan Syurga Shopping bagi pelajar pelajar kat PerthLis nie. HAHA. Dan time nie jugak la result aku turun and keputusan yang terburuk pernah aku dapat. Tapi aku bersyukur. HAHA. Alhamdulillah. 

Ok la aku dah tak tau nak merepek apa lagi. Lagipun i'm not feeling well. Sakit tekak sikit. Dah sakit tekak tu, mula la terasa macam nak demam. Hurmmmm. Ok la, aku nak tungjuk pic kami gi Wang Kelian. Serius macam perak weii. HAHA. Macam rusa baru lepas dari kandang Rimau. Hari hari MAU. Sayang ada di mana tu! Sayang di bilik bang, GATAI. Lempang satgi baru tau. Apa apa pun aku gembira dapat berkawan dengan dorang. They are ohsem.


  1. Aku cari Mahdi bila aku ada masalah peribadi. He such a good listener. Dia la tukang driver aku masa dekat Perak sebab dia satu tempat dengan aku. Dan penah satu sekolah dengan aku. Hah? 
  2. Aku mengendeng dekat Chai, bila aku nak study. Aku selalu mintak dia ajar bab membaca dan aku ajar bab mengira. Fair rite?
  3. Aku dok terjak Syahir bila aku dok dalam bilik. Aku suka ngacau dia. Dia satu bilik dengan aku dari sem 3 sampai la ke sem 6! Tak caya? 





abang abang hensem Araustralia.


HAHA. semua pakat dok pi beli spek mata hitam. konon nak kata beli kat THAILAND la tu. Padahal sempadan jew. HAHA. Tapi mana gambar aku? Macam mana nak ada gambar aku, dah aku yang tolong snap gambar. kan. silajeles sebab aku pergi THAILAND. 



ok till now


Assalamualaikum


kbai


#time kat Thailand aku jalan kepit tangan Chai. sebab aku takut kawan aku tu Hilang. HAHA.









2 comments:

  1. Aku tgk gmbr yg pkai speck tu dh mcm mat2 thailand plak..kalau ko ade,tah bangla sesat kot..haha..mane gmbr aku!!!aku pegi tp x buh gmbr!!haha *saje nk wat statement menipu*

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHA. tergoda ke dengan mat2 thailand tu? eh kalau aku masuk dah nampak macam pelakon KOREA k. HAHA. *haah ko memang ikot pun kiteorang pergi thailand jadi petunjuk arah kan?

      Delete