Sunday 17 June 2012

Kosong! Kosong!

Assalamualaikum


Hai, kekurangan idea membuatkan minda bercelaru? Ok takde kena mengena. Aku just nak share something yang aku baca time tengah kodek kodek FB. Topik dia pasal Zina Hati. Agak menarik pasal apa yang dia hujahkan. Cubalah jengguk jengguk artikel tu kat SINI. Bagi yang sedang hangat bercinta boleh la baca atrikel ni. Just nice cara kupasan penulis and i love the way you are. Yang tak bercinta pun boleh ambil point dekat apa yang penulis tu tulis. 



Tapi aku masih lagi keliru dengan pendapat mengenai bercinta? Adakah ianya haram atau sebaliknya? Sebab dari pembacaan yang sebelum sebelum ni ada yang mengatakan ianya haram. Ok tepuk dada, tanya selera. Banyakkan pembacaan. Kalau was was baik tak payah couple kan. Bagi aku cukup la jadi single because single is awesome. I'm free to do anything.



Bagi yang tengah kapel mungkin bersorak gembira macam tukang sorak yang tengah membuat persembahan di Stadium Bukit Jalil. Kan? Haha. Yang baik kita ambil sebagai panduan, yang kurang baik kita jadikan sempadan. Hari ni aku baik sikit malas nak pot pet pot pet panjang lebar tapi kosong! Kan? Ok memang aku tengah kosong pun sebab ada sesuatu yang menganggu aliran pemikiran aku taktala ini. Ok aku ada buah tangan buat yang rajin datang usha blog tak fames ni. Nah amik kau!





 Firman Allah dalam Surah Al-Ma’idah, ayat ke-39.

Maksudnya: “Sesiapa yang bertaubat selepas kezaliman yang dilakukan dan membaiki kesilapannya maka sesungguhnya Allah akan mengampunkan dosa ke atasnya”.




aku tanpa cintaMu ibarat layang layang tak bertali


ok till now


Assalamualaikum


kbai




#tiba tiba aku terimbas kenangan waktu sekolah menengah. hurm aku doakan engkau bahagia dunia akhirat. 





No comments:

Post a Comment